کد مطلب: 205307
مقارن با سالروز شهادت حضرت زهرا (س)؛
۲۵۰ شهيد گمنام دفاع مقدس در ۲۵ استان عزاردار بر دوش مردم تشييع و مشايعت شدند/وداع با فداکاراني که شهادتشان کشور را با رائحه‌ي معنويت و جهاد، معطّر ساخت
تاریخ انتشار : 1400/10/16 15:59:19
نمایش : 723
مقارن با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پيکر پاک ۲۵۰ شهيد گمنام دفاع مقدس در ۲۵ استان که ۱۵۰ شهيد اين کاروان در تهران تشييع شد، حضور خود جوش مردم را در پي داشت که روساي قوا و ساير مسئولان نيز دوشادوش مردم در اين مراسم عزاداري کرده و شهداي گرانقدر را به آرمگاه ابدي خود مشايعت کردند.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛مقارن با ايام فاطميه و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، پيکر پاک و مطهر ۲۵۰ شهيد گمنام دوران دفاع مقدس در ۲۴ شهر کشور تشييع مي‌شود.

در تهران نيز از دقايقي پيش مراسم تشييع پيکر ۱۵۰ شهيد گمنام از مقابل دانشگاه تهران با حضور پر شور و شکوه آحاد مختلف مردم آغاز شد.
 مردم از ساعاتي پيش بصورت خود جوش در خيابان هاي منتهي به ميدان انقلاب حضور بهم رساندند تا به رغم سرما و اعلام ورود سامانه بارشي به کشور سهم خود را در بدرقه قهرمانان ملي کشورشان ايفا کنند. 
 در اين مراسم پوستر ها و تصاوير بي شماري از مالک اشتر زمان« حاج قاسم سليماني» در دست جماعت تشييع کننده حمل مي شد.
 
بر پايه اين گزارش برخي از اين شهدا در عمليات‌هاي کربلاي ۵، کربلاي ۸ و تک دشمن بعثي در سال ۱۳۶۷، تعداد ديگري از آن مربوط به عمليات‌هاي والفجر يک، والفجر مقدماتي در منطقه عملياتي فکه، برخي ديگر مربوط به عمليات والفجر ۹ در سليمانيه عراق، برخي ديگر مربوط به عمليات کربلاي ۶ در منطقه عملياتي سومار، بخشي ديگر از آنها مربوط به عمليات بدر در منطقه عملياتي شرق دجله و برخي ديگر نيز از عمليات رمضان در منطقه شرق بصره به جا مانده‌اند که تفحص شده و طي اين روزها توسط مردم تشييع و تدفين مي‌شوند.
 
اين برنامه‌ها در استان‌هاي آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، اردبيل، اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختياري، خراسان جنوبي، خراسان رضوي، خوزستان، قم، سمنان، سيستان و بلوچستان، فارس، قزوين، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگيلويه و بويراحمد، گيلان، لرستان، مازندران، استان مرکزي و هرمزگان تشييع پيکر مطهر شهدا برگزار شد و مي‌شوند.
 
مراسم زيارت اين شهدا سه شنبه ۱۵ دي از نماز ظهر تا نماز مغرب و عشا در ستاد معراج شهداي تهران برگزار شد. برنامه شب وداع با اين شهدا هم چهارشنبه شب ۱۶ دي در مصلاي تهران انجام شد.
 
 
 
 
سلام بر فداکاراني که با شهادتشان کشور را با رائحه‌ي معنويت و جهاد، معطّر ميسازند
 
در نخستين دقايق اين مراسم پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي به‌مناسبت تشييع ۲۵۰ شهيد گمنام در روز شهادت حضرت زهرا سلام‌الله عليها در سراسر کشور منتشر و بازتاب گسترده اي پيدا کرد.
 در پيام معظم له اينگونه آينده بود:
 
 بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم
 
سلام بر شهيدان گمنام، گمنام در ميان خاکيان و معروف در عرصه‌ي افلاکيان. فداکاراني که پس از گذشت ساليان دراز از لحظه‌ي شهادتشان کشور را با رائحه‌ي معنويت و جهاد، معطّر ميسازند و پرچم افتخار به خونهاي ريخته شده در راه اسلام و قرآن را، بيش از پيش به اهتزاز در ميآورند.
 
 تقارن تشييع پيکر اين مسافرانِ به خانه‌ برگشته، با روز شهادت صديقه‌ي طاهره سلام‌الله‌عليها مبشّر ابديّت ياد و خاطره‌ي آنان و مژده‌بخش خير کثيري است که از ناحيه‌ي آنان براي کشور امام زمان روحي‌فداه فراهم خواهد آمد ان‌شاءالله. 
 
 به ارواح طيبه‌ي اين شهيدان و به چشمها و دلهاي منتظر پدران و مادران و همسران آنان سلام و درود ميفرستم و فضل و رحمت فزاينده‌ي پروردگار را براي همه‌ي آنان مسألت ميکنم.
 
سيد علي خامنه‌اي
۱۴۰۰/۱۰/۱۵


قاليباف: شهداي گمنام لاله‌هايي بر پيشانيِ عزت و افتخار ايران عزيز هستند
 
رئيس مجلس شوراي اسلامي در اين مراسم گفت: پناه رزمندگان در سخت‌ترين شرايط جنگ، حضرت فاطمه سلام‎الله‎عليها بود. اگر امروز در بعضي گره‌ها مانده‌ايم دليلش اين است که از مسير شهدا فاصله گرفتيم.
 
وي افزود: انقلابي کسي است که با اطاعت از ولايت در کنار شهدا گره از کار مردم باز کند در غير اين صورت نمي‌تواند بگويد پيرو امام و شهداست.
 
 
 
 حضور رئيس ‎جمهور در مراسم تشييع شهدا 
 
 
 سيد ابراهيم رئيسي رئيس جمهوري اسلامي ايران ضمن شرکت در مراسم تشييع ۱۵۰ شهيد گمنام دفاع مقدس، در سخناني اظهار داشت: در اين کشور اگر کسي گوش شنوا داشته باشد مي‌تواند پيام شهدا که فضاي کشور را طنين انداز کرده است را بشنود.
 
وي ادامه داد: پيام شهدا عبوديت پروردگار، خدمت به مردم، دشمن‌شناسي و دشمن ستيزي است زيرا اين پيام گره‌گشاي تمام مشکلات مردم و کشور است.
 
رئيس جمهور با بيان اينکه اگر کسي به خوبي پيام شهدا را بفهمد در مي‌يابد که سخن آن ها خدمت خالصانه به مردم است، گفت: بنده به همه مسئولين و کساني که براي اين نظام اسلامي در حال کار کردن هستند توصيه مي‌کنم که اين پيام شهدا را سر لوحه کار خود قرار دهند. امروز شهدا وظيفه بسيار سنگيني بر عهده ما گذاشته اند.
 
رئيسي تصريح کرد: مراسم تشييع شهدا همانند يک کلاس درسي است که مي‌تواند به همه درس خدمت خالصانه و مبارزه با نفوذ در کشور را بدهد؛ زيرا اکنون خطر نفوذ يک خطر مهم براي کشور است که بايد مراقبت هاي لازم درباره آن صورت گيرد.
 
وي با اشاره به نااميدي هاي موجود در جامعه، بيان داشت: قطعاً با عنايت خون شهدا تمام مشکلات کشور حل خواهد شد و بنده به کساني که به هر دليلي نااميد هستند بيان مي‌کنم قطعا با کمک خون شهدا آينده کشور درخشان و اميدوار کننده خواهد بود.



 

رئيس دستگاه قضا در مراسم تشييع شهداي گمنام حضور يافت
 
 

در اين مراسم حجت‌الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه‌اي رئيس قوه قضاييه دوشادوش مردم و ساير مسئولان در مراسم تشييع پيکر پاک ۱۵۰ شهيد دفاع مقدس در تهران شرکت کرد.

 

شميم لاله هاي پرپر پيچيده در هواي 25 استان کشور 
 
 
 
پيکر مطهر يک شهيد گمنام در ايام سوگواري حضرت فاطمه زهرا (س) نيز با حضور آحاد مختلف مردم و مسئولان از جمله محمد مهدي اسماعيلي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اراک تشييع شد.
 
پيکر اين شهيد بزرگوار در صدا و سيماي استان مرکزي به خاک سپرده شد.
 
مردم مومن، ولايتمدار ، انقلابي و شهيدپرور بهشهر هم در آيين تشييع شهيد ۲۷ ساله که در روستاي « برما » از توابع دهستان عشرستاق و شهيد ۴۰ ساله دربندر اميرآباد به خاک سپرده شدند، شرکت کردند و همچنين پيکرهاي مطهر پنج شهيد ديگر، براي خاکسپاري به نکا، جويبار و دانشکده امام محمدباقر باقر (ع) ساري منتقل شدند.
 
باز هم عطر وجودشان در ايران پيچيد/ ۲۵ استان عزادار و پذيراي ۲۵۰ شهيد گمنام
 
امروز همچنين مردم بيرجند پيکر پاک ۲ شهيد گمنام دوران دفاع مقدس را در مسير خيابان‌ شهدا تا ميدان ابوذر اين شهر تشييع کردند و براي خاکسپاري تحويل مسوولان پايگاه شکاري سرلشکر شهيد حسيني ارتش و هوا فضاي سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبي شدند و تشييع ۲ شهيد گمنام ديگر که قرار بود امروز در نهبندان انجام شود به به دليل شرايط جوي نامناسب به فردا موکول شد.
 
اين چهار شهيد ۱۶، ۱۷، ۱۹ و ۲۴ ساله هستند که پيکر آنها در مناطق شلمچه، شرق دجله و فکه شناسايي شده‌اند و در عمليات‌هاي کربلاي پنج، بدر و والفجر مقدماتي نيز به شهادت رسيدند.
 
در خراسان رضوي نيز مراسم تشييع و تدفين پيکرهاي ۱۷ شهيد در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شد و قرار است پيکرهاي سه شهيد در طبقه منفي يک ميدان شهداي مشهد به خاک سپرده شود و  طي روزهاي ديگر پيکرهاي ۲ شهيد گمنام در استانداري خراسان رضوي، يک شهيد در پادگان شهيد برونسي سپاه پاسداران، يک شهيد در صنايع حضرت يونس (ع) وابسته به وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و ۲ شهيد ديگر نيز در بوستان ملت مشهد به خاک سپرده خواهند شد.
 
همچنين پيکر شهيد علي اکبرآخوندي از شهداي تازه تفحص شده دفاع مقدس نيز در زادگاهش شهرستان مه‌ولاتو پيکرهاي ساير شهدا نيز طي روزهاي آينده در مشهد، گناباد، نيشابور و طرقبه شانديز تشييع و تدفين مي‌شوند.
 
بوشهري ها هم  پيکر پاک چهار نام‌آور سال‌هاي دفاع مقدس تازه تفحص شده‌ را از بسيج مرکزي تا گلزار شهداي بهشت صادق شهر بوشهر بدرقه کردند.
 
اين شهدا شامل ۲ شهيد  ۱۷ و ۲۳ ساله مربوط به عمليات کربلاي ۵ در شلمچه و  ۲ شهيد ديگر نيز ۲۱ و ۳۲ ساله مربوط به عمليات بدر در شرق دجله هستند و قرار است ۲ شهيد به روستاي شيرينو در شهرستان کنگان و ۲ شهيد نيز به شهر تنگ ارم دشتستان منتقل شوند.
 
در بروجرد نيز پيکر پاک يک شهيد گمنام در ميان حزن و اندوه مردم مومن و شهيد پرور بروجرد از مسجد امام(ره) تا مرقد مطهر امامزاده جعفر(ع) تشييع شد و از آنجا که مردم بروجرد هر ساله تابوت نمادين حضرت زهرا (س) را در سالروز شهادت آن حضرت تشييع مي کردند امروز تابوت يک شهيد گمنام را تشييع کردند.
 
پيکر پاک اين شهيد که ۱۷ سال داشت و در عمليات کربلاي پنج در منطقه شلمچه به شهادت رسيده بود بعد از استقرار در حرم مطهر امامزاده جعفر(ع) بروجرد و مراسم نوحه خواني و سوگواري به پادگان ۲۴ بعثت نيروي زميني سپاه منتقل شد تا در آنجا مراسم خاکسپاري انجام شد.
 
همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مردم ولايتمدار ايرانشهر در جنوب سيستان و بلوچستان هم با تشييع پيکر شهيد گمنام ۲۱ ساله دوران دفاع مقدس که در عمليات کربلاي پنج به درجه رفيع شهادت نائل شده و از منطقه عمومي شلمچه تفحص شده است به عزاداري و سوگواري پرداختند که خاکسپاري به تيپ ٣٨٨ شهيد حيدر شهرکي ارتش مستقر در ايرانشهر منتقل شد.
 
مردم کرمانشاه نيز شانزدهمين روز زمستان را در شرايطي سپري کردند که آيين تشييع پيکر مطهر سه شهيد گمنام دوران دفاع مقدس از مقابل مسجد جامع اين شهر برگزار شد و مردم مومن، شهيد پرور و ولايتمدار کرمانشاه با در دست داشتن پرچم هاي مقدس جمهوري اسلامي، عکس سردار دلها حاج قاسم سليماني و سربندهاي «يا زهرا(س) و «يا حسين»» و سر دادن شعارهايي بار ديگر با آرمان هاي والاي شهداي انقلاب اسلامي تجديد بيعت کردند.
 
پيکر مطهر اين سه شهيد گمنام در عمليات بدر و در شرق رودخانه دجله امسال تفحص شده‌اند و قرار است مراسم خاکسپاري يکي از اين شهدا گرانقدر که حدود ۴۵ سال سن دارد بعد از ظهر امروز در ميدان غدير شروع و سپس پس از برگزاري مراسم عزاداري در شهرداري کرمانشاه تدفين مي شود.
 
 
پيکر يک شهيد ديگر که در زمان شهادت ۲۱ سال داشته است؛ نيز روز شنبه ۱۸ دي ماه طي مراسمي در محوطه صدا و سيما استان تدفين مي شود و پيکر مطهر شهيد ديگر که در زمان شهادت ۱۹ ساله بوده، روز ۱۹ دي ماه در تيپ ۲۸۱ شهيد محمد نيکخواه ارتش شهرستان کرمانشاه تدفين خواهد شد.
 
تشييع پيکر مطهر يک شهيد گمنام در شهرستان کازرون، تشييع ۸ شهيد گمنام در چهارمحال و بختياري، تشييع پيکر ۲ شهيد گمنام در شهر قزوين، تشييع پيکر پاک ۶ شهيد گمنام دوران دفاع مقدس در ساري، تشييع پيکرهاي مطهر ۲ شهيد گمنام در گناباد، تشييع پيکرهاي مطهر ۲ شهيد گمنام و يکي از شهداي ارتش جمهوري اسلامي ايران و تشييع پيکر شهيد ۱۷ ساله در شهر بندر کوهستک و روستاهاي بخش بماني به شهرستان ميناب از ديگر برنامه هاي امروز بود.
 
با اين احوال 250 شهيد سرافراز دوران دفاع مقدس امروز در خانه ابدي خود پس از سالها دوري از وطن در خاک کشور آرام گرفتند.
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg